متن مداحی مورد نظرتان را جستجو کنید.

آمد و زد شاخه ها را بر کنار


آمد و زد شاخه ها را بر کنار

شور گلچین مداحی 1382


آمد و زد شاخه ها را بر کنار

تا که شد گمگشته ی او آشکار

یافت آن گل را ولی پرپر شده

پاره پاره پیکری بی سر شده

گل ولی از بس به غون آغشته بود

یاس بر لاله مبدل گشته بود

داغ لاله بر سر گل جا گرفت

کار عشق و عاشقی بالا گرفت

دید تن صدچاک پا تا سر شده

آسمانِ عشق پُر اختر شده

ماند از یوسف بجا پیراهنی

از تو نَه پیراهن است و نَه تنی

ای به قلب عالمی فرمانروا

کِی بُوَد اینگونه با مهمان روا

ای همه گلها به نزدت کم زِ خار

زخمِ تو چون داغ زینب بیشمار

جای سالم از چه در این جسم نیست

باقی از این جسم و غیر از اسم نیست

گرچه سر تا پای تو بوسیدنی ست

بهر من جایی برای بوسه نیست

ای که نامت جان به عیسی میدهد

قتلگاهت بوی زهرا میدهد

خاک گلگونت دهد عطر بهشت

گوئیا کوثر در اینجا پا بهشت

گِریَم و پُرسی اگر از سرگذشت

ده قمر ای تشنه آب از سر گذشت

باغبانا گو گل یاست کجاست

آب و تاب باغ عباست کجاست

آنچنان شد دیده ی من اشک ریز

کز غمم شد چشم دشمن اشک ریز

ای کتاب ای معنی اُم الکتاب

از چه گشتی فصل فصل و باب باب

عاشقان را بعد از این آوازه نیست

در کتاب عاشقی شیرازه نیست

پای تا سر غرقِ در خونی چرا

آفتابِ من شفق گونی چرا

ای رخ تو کعبه و خالت حَجَر

حِجر را داغی زِ هجرت در جگر

من چو میدیدم به دورت ازدحام

کعبه یادم آمد و بیت الحرام

مسلمند و قبله را نشناختند

دین عَلَم کردند و بر دین تاختند

قصد هاجر جز طواف کعبه نیست

پس به دست این جماعت سنگ چیست

ای مه پنهان به زیر ابر تیغ

در گلویت کَند دشمن قبر تیغ

مِهر اگر بی مِهر باشد با تنت

خاک پوشیده به تن پیراهنت

شرح زخمِ تن زِ پیراهن بپرس

من اگر نشناختم از تن بپرس

ای مه و خورشید زیر سایه ات

مُصحف من بوسم آیه آیه ات

اشک و خون با هم رقابت میکنند

وز خط کوفی کتابت میکنند

ای تو را صد چشمه ی جوشان زِ خون

زخمِ تو بیرون و زخمِ من درون

اشک خود بر زخمِ تو مرهم کنم

تا زِ سوز زخم هایت کم کنم

گو چه دستی کرده انگشتت جدا

گل چرا گردیده از گلبُن جدا

کاش تیری هم بُرون میشد زِ شَست

بعد تو در قلب زینب میشکست

... غریب مادر ، غریب مادر ...

 

شاعر : حاج علی انسانی




دانلود


هزینه استفاده از اشعار یک صلوات برای ظهور و سلامتی امام زمان

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم




نظرات(۰)


هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

جوادیه
بسم رب الحُسین

تمامی محتوای این وبلاگ اختصاصی تهیه شده است، هرگونه بازنشر با ذکر صلوات برای سلامتی و ظهور امام زمان (عج الله تعالی فرجه شریف) بلامانع است. نشر مطالب صدقه جاریه است.

سلامتی و ظهور امام زمان صلوات

موضوعات

  • شور
  • شور ترکیبی
  • زمزمه
  • زمینه
  • سنگین
  • واحد
  • تک
  • روضه خوانی
  • شعرخوانی
  • سرود
  • مدح خوانی
  • زنجیر زنی-دمام زنی-دودمه-سه ضرب
  • نماهنگ (استودیویی)
  • حضرت محمد (ص)
  • حضرت امیرالمؤمنین علی (ع)
  • حضرت محسن بن علی (ع)
  • امام حسن مجتبی (ع)
  • حضرت قاسم بن الحسن (ع)
  • حضرت عبدالله بن الحسن (ع)
  • حضرت سیدالشهداء (ع)
  • حضرت اباالفضل (ع)
  • حضرت علی اصغر (ع)
  • حضرت علی اکبر (ع)
  • حضرت عون و محمد (ع)
  • امام سجاد (ع)
  • امام محمد باقر (ع)
  • امام جعفر صادق (ع)
  • امام موسی کاظم (ع)
  • امام رضا جان (ع)
  • امام جواد (ع)
  • امام هادی (ع)
  • امام حسن عسکری (ع)
  • حضرت مهدی (عج)
  • حضریت خدیجه کبری (س)
  • حضرت فاطمة الزهرا (س)
  • حضرت زینب کبری (س)
  • حضرت ام کلثوم (س)
  • حضرت رقیه خاتون (س)
  • حضرت سکینه (س)
  • حضرت معصومه (س)
  • حضرت ام البنین (س)
  • اصحاب کربلا
  • حضرت مسلم (ع)
  • حضرت حر (ع) - حضرت زهیر (ع)
  • حضرت عبدالعظیم حسنی و حمزه (ع)
  • شب های قدر و ماه رمضان
  • اربعین حسینی و پیاده روی اربعین
  • قبرستان بقیع
  • شهید سلیمانی شهید رئیسی
  • شهید محسن حججی
  • شهدای منا و آتش نشان
  • مقام معظم رهبری
  • سید جواد ذاکر - قاسم رهگشا
  • وداع با محرم، صفر و رمضان
  • آخرین مطالب

  • شمعی و پروانه منم عاشق و دیوانه منم
  • امشب غم عالمو توی نگاه زینب نگاه کن
  • حال و روز نوکرت بده درمونم فقط یه مشهده
  • اگه کم گریه کردم اگه کم غصه خوردم
  • روی ضریحت میگذارم تا سرم را
  • ای بنازم به حسن امیر و سلطانم
  • دور هم دوباره جمعیم سر سفره ی کریما
  • کاش بشم شمع شب تار بقیع
  • من تموم سال دلهره دارم که دوباره کربلارو میبینم یا نه
  • در زندگی ما هدفی غیر علی نیست
  • پربیننده ترین مطالب

  • داره میریزه گله که از آسمون
  • الله اکبر بر کرب و بلا سلام من بر دو گنبد طلا
  • کربلا قطعاً جنت الاعلامه دیدن صحنت آخر دنیامه
  • خاکت به سر دنیا که دنیامو گرفتی
  • لالا لالا گل بابا دیگه سقا نمیتونه آب بیاره
  • ای شه تشنه لب عمر ما فداته
  • برای این نماز عشق من همیشه وضو دارم
  • چه حرمی داره حسین ولی حسن آقام حرم نداره
  • گریه میکنم آخ مثه بچگیام
  • چو در دل دارم تمنای کربلای حسین ای خدای من

  • قدرت گرفته از بلاگ بیان

    نشر مطالب صدقه جاریه است.
    design by : arshiatheme