متن مداحی مورد نظرتان را جستجو کنید.

نازل شده به دفتر ما حا و سین و نون


نازل شده به دفتر ما حا و سین و نون

شعرخوانی - شب ششم محرم الحرام 1399


نازل شده به دفتر ما حا و سین و نون

باران وحی آمده با حا و سین و نون

درگیر لکنت است زبان فرشتگان

شد عین و را و شینِ خدا حا و سین و نون

گفتیم اسم اعظم پروردگار چیست

درجا ندا رسید که یا حا و سین و نون

ما هر چه خواستیم نوشتند مسجاب

چون خوانده ایم قبل دعا حا و سین و نون

حالا که گفته اند به عشقش نفس بزن

باید حسین دم شود و بازدم حسن

 

ما سائلان دست به دامان گرفته ایم

کشکول زیر نم نم باران گرفته ایم

از قطره های آب وضویت همیشه آب

از نان خوران خانه ی تو نان گرفته ایم

ما از جُذامیان سر راهت از قدیم

دارو برای نسخه ی درمان گرفته ایم

وقت سلوک از لب دکان اهل ذکر

ذکر حسین جان و حسن جان گرفته ایم

از لحظه ای که در به درِ در زدن شدیم

موقوفه ای برای حسین و حسن شدیم

 

وقتی بساط مستی مان جور میشود

نامت شراب میشود انگور میشود

حای حسن حلاوت حلوایی از بهشت

سینش میان سفره ما سور میشود

ما بی نوا و نان و نوا نون نام توست

با گفتن از تو روزی مان نور میشود

رحمی کن و نقاب بزن دارد آفتاب

از شدت درخشش تو کور میشود

نام تو را ادامه ی کوثر نوشته اند

از روی حای حضرت حیدر نوشته اند

 

موسی همین که گفت حسن جان کلیم شد

با لقمه های علم تو لقمان حکیم شد

عیسی شفا گرفت و مسیحا شد و سپس

در چهارمین حریم شفایت مقیم شد

جبریل با بهانه ی وحی آمد و نشست

از عشق آب و دانه ی تو یا کریم شد

حتی گدای خانه ات از سفره دارهاست

از همنشینی ات رمضان هم کریم شد

روزی هزار شکر درِ این خانه نوکریم

اَنت الکریم ، اِبن الکریم و اَخُ الکریم

 

ای واژه ی سکوت پُر از امام صبر

ای آنکه ریختند به کام تو جام صبر

ای پِی کننده ی شتر فتنه های شوم

ای ذوالفقار خسته میان نیام صبر

وقتی نمازِ راه علی در قنوت بود

برپا نگاه داشتی اش با قیام صبر

یک داستان نوشته ام از زندگانی ات

با نام گریه دار امامی به نام صبر

ای صبر تو تجلی پیکار کربلا

باید تو را نوشت جلودار کربلا

 

شاعر : رضا قاسمی





هزینه استفاده از اشعار یک صلوات برای ظهور و سلامتی امام زمان

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم




نظرات(۰)


هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

جوادیه
بسم رب الحُسین

تمامی محتوای این وبلاگ اختصاصی تهیه شده است، هرگونه بازنشر با ذکر صلوات برای سلامتی و ظهور امام زمان (عج الله تعالی فرجه شریف) بلامانع است. نشر مطالب صدقه جاریه است.

سلامتی و ظهور امام زمان صلوات

موضوعات

  • شور
  • شور ترکیبی
  • زمینه
  • سنگین
  • واحد
  • تک
  • روضه خوانی
  • شعرخوانی
  • مدح خوانی
  • سرود
  • زنجیر زنی-دمام زنی-دودمه-سه ضرب
  • حضرت محمد (ص) و حضرت خدیجه (س)
  • حضرت امیرالمؤمنین علی (ع)
  • حضرت محسن بن علی (ع)
  • امام حسن مجتبی (ع)
  • حضرت قاسم بن الحسن (ع)
  • حضرت عبدالله بن الحسن (ع)
  • حضرت سیدالشهداء (ع)
  • حضرت اباالفضل (ع)
  • حضرت علی اصغر (ع)
  • حضرت علی اکبر (ع)
  • امام سجاد (ع)
  • امام محمد باقر (ع)
  • امام جعفر صادق (ع)
  • امام موسی کاظم (ع)
  • امام رضا جان (ع)
  • امام جواد (ع)
  • امام هادی (ع)
  • امام حسن عسکری (ع)
  • حضرت مهدی (عج)
  • حضرت فاطمة الزهرا (س)
  • حضرت زینب کبری (س)
  • حضرت عون و محمد (ع)
  • حضرت رقیه خاتون (س)
  • حضرت ام کلثوم (س)
  • حضرت معصومه (س)
  • حضرت ام البنین (س)
  • اصحاب کربلا
  • حضرت مسلم (ع)
  • حضرت حر (ع) - حضرت زهیر (ع)
  • حضرت عبدالعظیم حسنی و حمزه (ع)
  • شب های قدر و ماه رمضان
  • اربعین حسینی
  • قبرستان بقیع
  • شهید قاسم سلیمانی
  • شهید محسن حججی
  • شهدای منا و آتش نشان
  • مقام معظم رهبری
  • سید جواد ذاکر - قاسم رهگشا
  • وداع با محرم، صفر و رمضان
  • آخرین مطالب

  • جا پای مالک اشتر و سلمان گذاشتیم
  • من قطرم پس دریا حرم هر شب رؤیای ما حرم
  • یه شب از این شبا میام مثل همیشه بی سر و صدا میام
  • دلم به عشق تو زندست ابی عبدالله
  • قرعه ی دیوونگی باز به نام من افتاده
  • ساقی می و میخونه من خمارم پر کن پیمونه من
  • نون و نمک علی رو عشقه دست کمک علی رو عشقه
  • هر کسی با تو همجوارم کرد به چه درد خوشی دچارم کردم
  • هوای کربلاتو دوس دارم صفای کربلاتو دوس دارم
  • هیچ موقع اینجور زمین نخوردم
  • پربیننده ترین مطالب

  • داره میریزه گله که از آسمون
  • الله اکبر بر کرب و بلا سلام من بر دو گنبد طلا
  • خاکت به سر دنیا که دنیامو گرفتی
  • لالا لالا گل بابا دیگه سقا نمیتونه آب بیاره
  • کربلا قطعاً جنت الاعلامه دیدن صحنت آخر دنیامه
  • ای شه تشنه لب عمر ما فداته
  • برای این نماز عشق من همیشه وضو دارم
  • گریه میکنم آخ مثه بچگیام
  • چو در دل دارم تمنای کربلای حسین ای خدای من
  • اباالفضلیا مدیون اباالفضلن اباالفضلیا مفتون اباالفضلن

  • قدرت گرفته از بلاگ بیان

    نشر مطالب صدقه جاریه است.
    design by : arshiatheme