متن مداحی مورد نظرتان را جستجو کنید.

ساقی به پیاله باده کم میریزی


ساقی به پیاله باده کم میریزی

مدح خوانی عید سعید غدیر خم 1392


ساقی به پیاله باده کم میریزی

این مِیکده را چرا بهم میریزی

از گردش ساغرت شکایت دارم

آسوده بریز بنده عادت دارم

با خستگی آمدم فرح میخواهم

سجاده و تسبیح و قدح میخواهم

ما قوم عجم به باده عادت داریم

بر پیر مغان علی ارادت داریم

بر طایفه مان نگاه حق معطوف است

مِیخانه ی شهر طوس ما معروف است

من اهل ری اَم ، مست ولی اللّهم

یک خمره مِی سفارشی میخواهم

در روز ازل که دل به آدم دادند

فریاد زدم پیاله دستم دادند

فریاد زدم علی پناهم دادند

اینگونه به این مِیکده راهم دادند

با دیدن این شوق عنایاتی کرد

لبخند علی مرا خراباتی کرد

من مست مِی ابوترام یک عمر

سر زنده به نشئه ی شرابم یک عمر

یک ثانیه بی شراب نتوانم زیست

در مذهب ما حلال تر از مِی نیست

جامی بده لب به لب خرابم ساقی

از مشتریان خوش حسابم ساقی

ساقی بده باده ای که گیرا باشد

از خُم کهنسال تولا باشد

ساقی بده باده ای که روشن باشد

خوشرنگ و زلال و مردافکن باشد

زُهاد پر از افاده را دلخور کن

با نام خدا پیاله ها را پر کن

بدمستی من قصه ی پر دنبال است

زیر سر باده ای صد و ده ساله است

این بزم مرا اهل سخن میسازد

تنها مِی کوثری به من میسازد

من معتقدم باده سرشتی دارد

انگور نجف طعم بهشتی دارد

مِی داخل خُم سینجلی میگوید

غل میزند و علی علی میگوید

هوهوی تمام خمره ها را بشنو

تفسیر شگرف هی اَتی را بشنو

با تلخی این دُرد رطب میچسبد

با حال خوشم توبه عجب میچسبد

گویم به تو حرف عشق بی پرده علی

این شور مرا به رقص آورده علی

با غصه و غم عجب وداعی دارم

سرمست تواَم چه خوش سماعی دارم

هوهو نکنم جنون مرا میگیرد

این دل به هوای کربلا میمیرد

دیوانه ترم نکن کجا میکِشیم

سمت حرم دوست چرا میکِشیم

تا طور کشانده ای عصا میخواهم

یک تذکره ی کرب و بلا میخواهم

باز عکس خال و ابرو میکشم

یکصد و ده مرتبه هو میکشم

بس که از عشق علی سرگشته ام

عاقلان گویند کافر گشته ام

مادرم میگفت ذکر هو بگیر

یا علی گو دست بر زانو بگیر

یا علی از جا بلندت میکند

در دو دنیا سربلندت میکند

 

شاعر : وحید قاسمی




دانلود ویدئو


هزینه استفاده از اشعار یک صلوات برای ظهور و سلامتی امام زمان

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم




نظرات(۰)


هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

جوادیه
بسم رب الحُسین

تمامی محتوای این وبلاگ اختصاصی تهیه شده است، هرگونه بازنشر با ذکر صلوات برای سلامتی و ظهور امام زمان (عج الله تعالی فرجه شریف) بلامانع است. نشر مطالب صدقه جاریه است.

سلامتی و ظهور امام زمان صلوات

موضوعات

  • شور
  • شور ترکیبی
  • زمینه
  • سنگین
  • واحد
  • تک
  • روضه خوانی
  • شعرخوانی
  • مدح خوانی
  • سرود
  • زنجیر زنی-دمام زنی-دودمه-سه ضرب
  • حضرت محمد (ص) و حضرت خدیجه (س)
  • حضرت امیرالمؤمنین علی (ع)
  • حضرت محسن بن علی (ع)
  • امام حسن مجتبی (ع)
  • حضرت قاسم بن الحسن (ع)
  • حضرت عبدالله بن الحسن (ع)
  • حضرت سیدالشهداء (ع)
  • حضرت اباالفضل (ع)
  • حضرت علی اصغر (ع)
  • حضرت علی اکبر (ع)
  • امام سجاد (ع)
  • امام محمد باقر (ع)
  • امام جعفر صادق (ع)
  • امام موسی کاظم (ع)
  • امام رضا جان (ع)
  • امام جواد (ع)
  • امام هادی (ع)
  • امام حسن عسکری (ع)
  • حضرت مهدی (عج)
  • حضرت فاطمة الزهرا (س)
  • حضرت زینب کبری (س)
  • حضرت عون و محمد (ع)
  • حضرت رقیه خاتون (س)
  • حضرت ام کلثوم (س)
  • حضرت معصومه (س)
  • حضرت ام البنین (س)
  • اصحاب کربلا
  • حضرت مسلم (ع)
  • حضرت حر (ع) - حضرت زهیر (ع)
  • حضرت عبدالعظیم حسنی و حمزه (ع)
  • شب های قدر و ماه رمضان
  • اربعین حسینی
  • قبرستان بقیع
  • شهید قاسم سلیمانی
  • شهید محسن حججی
  • شهدای منا و آتش نشان
  • مقام معظم رهبری
  • سید جواد ذاکر - قاسم رهگشا
  • وداع با محرم، صفر و رمضان
  • آخرین مطالب

  • نون و نمک علی رو عشقه دست کمک علی رو عشقه
  • هر کسی با تو هم جوارم کرد به چه درد خوشی دچارم کردم
  • هوای کربلاتو دوس دارم صفای کربلاتو دوس دارم
  • هیچ موقع اینجور زمین نخوردم
  • گفته بودم بی تو رسوا میشم با دل غمزده تنها میشم
  • جان نجف سلطان نجف بنویس اسممو پای ایوان نجف
  • سر ما و سرمد ما علی امجد مجدد ما علی
  • از ایوون طلات شراب نابه که سر میره
  • خیلی دل تنگتم باوفا خیلی حالم بده این شبا
  • تا میگم حسین چشمام میشه تر
  • پربیننده ترین مطالب

  • داره میریزه گله که از آسمون
  • الله اکبر بر کرب و بلا سلام من بر دو گنبد طلا
  • خاکت به سر دنیا که دنیامو گرفتی
  • لالا لالا گل بابا دیگه سقا نمیتونه آب بیاره
  • کربلا قطعاً جنت الاعلامه دیدن صحنت آخر دنیامه
  • ای شه تشنه لب عمر ما فداته
  • برای این نماز عشق من همیشه وضو دارم
  • گریه میکنم آخ مثه بچگیام
  • چو در دل دارم تمنای کربلای حسین ای خدای من
  • اباالفضلیا مدیون اباالفضلن اباالفضلیا مفتون اباالفضلن

  • قدرت گرفته از بلاگ بیان

    نشر مطالب صدقه جاریه است.
    design by : arshiatheme